ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

حسادت... تنفر ....یا ...هرچی شما بگی!

تازه با اقای همسر آشنا شده بودم. اون موقع فقط در حد آشنایی و همکاری بود . چون من در شرایطی نبودم که بخوام مردی رو وارد زندگیم کنم. و البته همیشه از ورود مردی به زندگیم فرار میکردم چون به سرعت من رو خسته میکردند به خاطر سطحی بودن و پوچ گراییشون. 

اما آقای همسر فرق میکرد من رو مجذوب خودش کرده بود اما با این حال روابط از خط و مرز تعیین شده پیشتر نمیرفت. ولی دوست های خوبی برای هم بودیم به قول امروزی ها دوست های اجتماعی خوبی بودیم. 

خیلی ها از رابطه ی صمیمی ما بو برده بودند. در حالی که ما توی گردهمایی ها که من فقط دو بار شرکت کردم اصلا به روی خودمون نیاوردیم که آشنایی زیادی باهم داریم. 

اما حرفها شروع شد. از طرف دوست های او پشت سر من و از طرف دوست های من پشت سر او. 

جالب اینجا بود که هیچ کدوم از دو طرف ما رو نمیشناختند. نه دوست های اقای همسر من رو دیده بودند و میشناختند نه دوست های من اون رو. 

بخصوص همکار های خانمش از ترس اینکه من به اصطلاح خودشون اقای همسر رو تور کنم خیلی تلاش کردند که من رو تخریب شخصیتی کنند. حرفاشون که پشت سرم زده میشد جسته گریخته به گوشم میرسید و میدونستم اقای همسر توجهی به اون حرفا نمیکنه. 

تخریب شخصیتی من فقط برای آقای همسر نبود و پیش همه از من بد گفته بودند. 

گفته بودند فلانی آدم دروغگویی هست. زن زندگی نیست. خیلی خودش رو میگیره .  دنبال پول اقای مهندس هست ( اونا نمیدونستند که خانواده ی من و اقای همسر توی یک سطح هستند) آدم بی مسوولیتی هست و هزار تا چیز دیگه 

حتی قبل از اینکه من و آقای همسر رسما با هم قرار ملاقات بذاریم و دوست بشیم یکیشون گفته بود این اگه زنت بشه زود ازت جدا میشه . زن زندگی نیست . 

اون موقع ما حتی تصمیم به ازدواج نداشتیم چون اصلا همدیگه رو نمیشناختیم تازه یک سال و نیم بعد از اون تاریخ حرف ازدواج رو زدیم و ...


بعد از ازدواج من با اقای همسر یکی از دو تا از همکار هاش باهم ازدواج کردند و منم با همسر جان رفتیم. من عروس رو دیده بودم و میشناختم اونجا نشستم سر یک میز با یکی دیگه از همکار ها که اونم قبلا دو باری دیده بودم اما با هم برخوردی نداشتیم. 

اون شب اون دختر برگشت به من گفت که باورش نمیشه چون چیز هایی که از من شنیده بوده با چیزهایی که الان داره از من میبینه متفاوت هست و ازم حلالیت خواست بخاطر فکرها یی که در مورد من میکرده. 


این همه داستان نوشتم که بگم 

۱- چرا ما باید به خودمون اجازه بدیم پشت سر کسی حرف بزنیم وقتی که حتی طرف رو ندیدیم 

۲- چرا اگر از حضور کسی احساس خطر میکنیم اونم بخاطر خودمون احساس خودمون دست به تخریبش میزنیم و به عواقب اون فکر نمیکنیم 

۳- چرا اجازه میدیم این دیو سیاه حسادت جلوی عقل و منطق ما رو بگیره 

۴- اگر ما به هر دلیلی از کسی تنفر داریم دلیل نمیشه از اون بد بگیم. اونم بخاطر حرف مردم. 

۵- همیشه افراد ظاهرشون اون چیزی نیست که شما میبینید و فکر میکنید. پس بیاید به خاطر ظاهر افراد در موردشون قضاوت نکنیم. 

۶- اگر از کسی بدمون میاد بریم به خودش بگیم نه به هزار نفر دیگه به جز خودش. شاید اون حس نفرت ما یه سوتفاهم باشه که با چهار کلمه حرف برطرف بشه. 

همین 

نظرات 6 + ارسال نظر
باران پاییزی یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 10:52 http://baranpaiezi.blogsky.com

نمی دون چی بگم بانو. متاسفانه خیلی از زندگیها به خاطر همین رفتار ناشایست زیر زره بینه و رو به نابودی و از هم پاشیدگی میره. ای کاش واقع بین باشیم کمی

واقعا همون کمی هم واقع بین باشیم یا حتی سعی کنیم افراد رو واقعا بدون غرض ورضی بشناسیم زندگی ها قشنگ تر هم میشه

خواهرشوهر شنبه 9 آذر 1392 ساعت 22:21 http://harfayekhaharshohari.blogfa.com

بله حق با شماست
این چیزا پیش میاد چون دیگران خودشونو نسبت به اون طرف در موضع ضعف میبینن
واسه همین از این طریق انتقام میگیرن

میدونی جالب اینجاست که من اصلا با اون گروه کاری نداشتم :)) یعنی هیچ برخوردی هیچ وقت نداشتیم.

صنم شنبه 9 آذر 1392 ساعت 13:39 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام. بعضیا روششون تخریب دیگرانه هر طور که بتونن چون میدونن که نمیتونن خودشونو بهتر کنن
خیلی بدبختن!

سلام.
کلمه کاملا مناسبی رو به کار بردی خیلی بد بختن!

الهام شنبه 9 آذر 1392 ساعت 11:22 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام بانوی ماه عزیز
اول ممنون که به گلخونه من سر زدی...
موضوع خیلی خوبی رو انتخاب کردی...به خصوص وقتی ویژگی های خوب یک نفر بیشتر میشه انگار همت بقیه واسه پیدا کردن عیبهاش بیشتر میشه، حتی اگر عیبی رو نبینن در ذهنشون ساخته میشه!!!! به قولی مردم همیشه منتظرن بزرگان پاشون بره رو پوست خربزه!
حالا در مورد زوجها هم اگر اون دونفر خیلی باهم مچ باشن انگار بیشتر دنبال نکات منفی میگردن در مقایسه با زمانی که یک ناهماهنگی یا ایراد بزرگ وجود داشته باشه
گاهی هم حسادت نیست و جنبه سرگرمی داره برای بعضی ها

سلام
مرسی که به من سر زدید.
درسته. با حرفاتون موافقم

آفرین شنبه 9 آذر 1392 ساعت 10:31

چون سعی می کنیم دیگران کمتر از ما داشته باشند و زندگی بدتری داشته باشند تا ما از اونها بالاتر باشیم. سعی نمی کنیم با تلاش و کوشش خودمونو بکشیم بالاتر !

متاسفانه همینه.
گاهی فکر میکنیم اگر کسی رو تخریب کنیم خودمون بالا میریم. گاهی هم فکر میکنیم اگر ما بدبخت هستیم و زندگی خوبی نداریم جایگاه مناسبی نداریم کار مناسبی نداریم مقصر دیگران هستند نه عدم تلاش خودمون

زویا شنبه 9 آذر 1392 ساعت 01:33 http://zehnemanedige.persianblog.ir

چه خوب که این داستان شما، پایان خوبی داشته و الان در کنار هم هستید :)
بیشتر مشکلات ماها به خاطر همین قضاوت هاست، اگه کمتر قضاوت کنیم، این همه مشکل ایجاد نمیشه. عالی بود!

سلام مرسی که به من سر زدید
واقعا فقط اگر!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد