ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

A Thousand Words

این فیلم رو هفته ی پیش دیدم. 

داستان مردی به اسم جک هست که کارش بستن قرار داد برای انتشار کتاب هست. همیشه هم با زبون بازی و حرف زدن ( خیلی حرف میزنه) به اصطلاح مخ افراد رو برای بستن قرار داد کتاب میزنه. تا اینکه برای بستن قرار داد کتاب میره پیش یک استاد guru ( اگر ترجمه ی درست بکنم میشه معلم مذهبی که بیشتر برای هندی ها هست) و با زبون بازی با اون قرار داد چاپ کتابش رو می بنده. همون شب وسط حیاط خونه ی جک یه درخت سبز میشه. یک درخت با کلی برگ. باغبون خونه هم هیچ توضیحی برای حضور این درخت نداره. جک اون استاد رو میاره تا درخت رو بهش نشون بده. استاد کشف میکنه که برگ های اون درخت با هر کلمه حرف زدن جک میریزه. هر برگ برای یک کلمه. و زمانی که درخت برگ هاش بریزه جک میمیره. درخت فقط ۱۰۰۰ کلمه داشته و جک فقط هزار کلمه میتونسته حرف بزنه تا قبل از مردن.

توی این مدتی که جک فقط ۱۰۰۰ کلمه فرصت داشته حرف بزنه تازه به وجود دنیای اطراف خودش پی میبره. تازه میفهمه که چقدر زنش پسرش مادرش و تمام اطرافیان رو نادیده گرفته. چقدر فقط خودش و شرایطش مهم بوده. در آخر جک آخرین برگ ها رو تقدیم میکنه به افرادی که توی زندگیش کار هایی کردن . به زنش و پسرش . به مادرش. به کسی که هر روز ماشینش رو پارک می کرد. به اون صندوق دار استارباکس و در آخر به پدرش که اون رو از صمیم قلب میبخشه. 


فیلمش خیلی قشنگ بود اما بیشتر از قشنگی خیلی حرف برای گفتن داشت. اینکه ما چقدر در روز با حرفامون با کلماتمون به هم دروغ میگیم دل هم رو میشکنیم و توجهی هم به اطرافمون نداریم. 

کاش گاهی فکر کنیم که ما هم فرصت کمی برای حرف زدن داریم پس به بهترین نحو کلمات رو انتخاب کنیم و بکار ببریم. لازم نیست برای گفتن یک جمله ی دو کلمه ای کلی مقدمه چینی کنیم گاهی دو کلمه دوستت دارم به تنهایی میتونه خیلی معنی داشته باشه یا کلمه ی ببخشید میتونه خیلی معنی داشته باشه 

شاید بد نباشه این بار به اطرافمون دقیق نگاه کنیم به کلماتی که میخواهیم موقع حرف زدن با پدر مادر خواهر برادر زن شوهر مادر شوهر خواهر شوهر بکار ببریم خوب فکرکنیم شاید وقتی به معنی کلمات پی ببریم که خیلی دیر شده.

پشنهاد میکنم فیلم رو ببینید. فیلم محصول سال ۲۰۱۲ هست 



پی نوشت : ۱- امشب با همسر جان ماشین رو بردیم کارواش هنوز داشتن ماشین رو خشک میکردن بارون گرفت :))

۲- این هفته تا جمعه امتحان های آخر ترم هست و حسابی درگیر تحویل پروژه ها. برام دعا کنید خوب بشم این درس کمی سخت بود منم کم کاری کردم نمره ی خوبی نمیگیرم :(



 

نظرات 8 + ارسال نظر
باران پاییزی پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 10:26 http://baranpaiezi.blogsky.com

خوب من این فیلم رو ندیدم بانو اما از تولیداتی که هالیوود داره نشون میده برای هر قشر سنی و هر نوع سلیقه ای ارزش قایله. خوب این دست فیلمها هم در سال زیاد تولید می کنه و دستشون درد نکنه ازین بابت .
بانو جان برای همه ما ازین دست فرصتها اتفاق میافته اما ما بیشتر اوقات به راحتی از کنارشون عبور می کنیم به آسانی فرصت سوزی می کنیم. برای همینه می گم که باید تو نقطه ی ایست بازرسی که هستیم خودمون رو محک بزنیم و عیارمون رو بسنجیم

منم ندیده بودم تا توی هتل بی خوابی زد به سرم و این از شبکه ی هتل پخش شد.
ولی دقیقا همینه. راحت از کنار فرصت ها رد میشیم. و فکر نمیکنیم که این فرصت ها با دیگه برنمیگرده. بچه وقتی بزرگ شدنش رو نبینی دیگه کوچیک نمیشه که از بزرگ شدنش لذت ببری. دوستی رو وقتی از دست بدی ممکنه دیگه نشه به دستش اورد. یا هزار تا چیز دیگه...

زویا پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 00:32 http://zehnemanedige.persianblog.ir

مرسی بابت معرفی فیلم. ادی مورفی عالیه. پیام فیلم هم جالبه
پوسته جدید هم خوبه :)

خواهش میکنم . من فیلم رو دوست دارم و اگر فیلمی خوب باشه دوست دارم بقیه هم لذت ببرن.
خوب خوشحالم این یکی فعلا یه رای مثبت داشته

پرندیک چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 17:29 http://parendik.blogfa.com

سلام دوست خوبم.ببخشید که بهت سر نمیزنم بزودی میامو میخونمت.لینک پستایی که عکس بچه هام توشه رو برات پیدا کردم.اگر دلت خواست بری ببینی.چون گفتین عکس بزار و من قبلا عکسشونو گذاشتم مورد استقبال قرار نگرفت بهمین دلیل دوباره نمیزارم تا یکم بزرگتر شن اگه شکل خاصی بودن بزارم

http://parendik.blogfa.com/post-671.aspx


http://parendik.blogfa.com/post-688.aspx

وای عزیزم مرسی
چقدر نازن اینااااا الهییی چه کوچولو

بانوی خانه چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 16:58 http://1zojeashegh.blogfa.com

اینشالله که امتحانتو خوووووب میدی
میرم که برم این فیلمو دانلود کنم. عاشق اینجور فیلمام. بازم چیز خوبی دیدی معرفی کن.

مرسی. به چشم عزیزم

صنم چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 14:03 http://daftaresanam.persianblog.ir/

ممنون بابت رمز دیگه من همه پست هاتو تقریبا خوندم و متاسفم بابت اون ویروس! انشالله دیگه شرش دامنت رو نگیره

صنم چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 13:28 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام چه فیلم جالبی مرسی بابت تعریفش
من نمیدونستم داری درس میخونی چطوری اینجا زندگی نمیکنی اما درس میخونی؟!!!!!!!!!!!!!
ما هروقت ماشین تمیز میکنیم بارون میاد

من کلاس انلاین گرفتم تا این ترم که اومدم ایران از درسم عقب نیوفتم.

زنی در مه چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 10:31 http://www.zanidarmeh.blogfa.com

سلام
خلاصه فیلم جالب بود حتما میرم میگیرم می بینم.
مرسی از حضورت.
یکم تلاش کنی پروژه ات رو تموممیکنیو نمره ات هم خوب میشه انشا الله.

انشاالله .

آرزو چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 08:34

حسابی درس بخون
امیدوارم موفق باشی

مرسی عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد