ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

قضاوت های نا به جا

نمیدونم تعریف شما از حجاب و بی حجابی چیه اما من بی حجابم. چادر نمیذارم و روسری هم خیلی سفت و سخت نمیذارم. اما بی بند و بار نیستم. معتقدم که بی حجابی با بی بند و باری خیلی فرق میکنه. 

اما گاهی اوقات مردم جامعه ی ما دختر بی حجاب کسی که چادر نداره یا روسری سرش هست رو هزار تا انگ فاسد بودن بهش میزنن. 

اگر توی خیابون به منی که مانتو روسری هستم کسی نگاه بد بکنه یا کسی توی تاکسی خودش رو به من بچسبونه اگر من اعتراضی بکنم میگن خودت کرم داری که این طوری اومدی تا جلب توجه کنی. 

در صورتی که این طور نیست. این اعتقاد منه همون طور که خیلی ها اعتقاد دارند به پوشش کامل .

چند وقت پیش دختری بود که هم بی حجاب بود هم خوب به خودش میرسید. خوش پوش و خوش سلیقه بود خیلی هم قشنگ ست میزن میومد بیرون. خیلی پشت سرش حرفای نامربوط شنیدم. از اینکه دختر فاسدی هست هرزه هست و هزار تا انگ دیگه بهش میچسبوندند فقط بخاطر همین شیک پوشیش. 

بعد از یه مدت به همه ثابت شد که نه تمام قضاوت هاشون نا به جا بوده. و برعکس دختر خوب و پاکی هست. 

چرا ما باید بخاطر ظاهر افراد اونا رو قضاوت کنیم؟

چرا اگر برای دختری توی جامعه ی ما کسی مزاحمت ایجاد میکنه همه انگشت اتهام رو به سمت دختر میگیرند و نه نگاه هرزه ی مرد ؟

توی اروپا و امریکا که اصلا اجباری برای رعایت نیست و خیلی از خانم ها با هر تیپی دوست داشته باشند بیرون میاند کسی نه جرات مزاحمت داره نه نگاه های بیجا. 

اشکال کار از کجاست واقعا؟


پی نوشت: 

1-ببخشید اما خیلی عصبانیم. چون اتفاقی به وبلاگی رسیدم که دختر های بی حجاب رو هرزه خطاب کرده بود . نمیدونم من کافر اما مگر خدا و پیغمبر نگفته تهمت نزنید؟ مگر ما ادعای مسلمونی نمیکنیم؟ پس چرا راحت تهمت میزنیم دروغ میگیم و بعد به سمت قبله می ایستیم و نمازی میخونیم که خدا راضی باشه؟ مگر خدا نگفته من از حق الله میگذرم اما از حق الناس نه؟ اینا نگران اون حرف ها نیستند؟ آیا این نماز ها قبوله وقتی که پست سر دختری حرف میزندند و اون رو هرزه و هرجایی و فا..حشه خطاب میکنند در حالی که اصلا نمیشناسنش؟

2- پوسته ی جدید چشمتون رو اذیت نمیکنه؟ یه پوسته ی خیلی خوشگل پیدا کردم اما خیلی سنگین بود وبلاگ رو لود نمیکرد. شاید هم اینترنت خودم مشکل داره. فعلا این خوبه یا عوض کنم؟ 



نظرات 16 + ارسال نظر
الین یکشنبه 17 آذر 1392 ساعت 01:50

شدیدا موافقم آدم با ایمان دلش نمیلرزه. اون مقدس نماها ظاهر رو مثلا حفظ میکنن اما تو مغز خرابشون فقط یک چیزه. پیش همسراشون بشینی، دیدم دارم میگم. میترسن یه روز شوهرشون رو تنها بذارن! چرا چون آقا نمیتونه یه روز تحمل کنه... واقعا چندش و عذاب آوره ،شوهر آدم همه فکر و ذکرش این باشه. خدا عاقبت بخیرمون کنه با این مردای مسلمون.

دقیقا همینه چون ایمانشون ظاهری هست. نه واقعی

دخترقوی شنبه 16 آذر 1392 ساعت 10:24 http://summer1392.persianblog.ir

تو تو امریکا با مانتو روسری هستی؟؟؟؟؟؟؟یا منظورت ایران بود

منظورم ایران بود

الین شنبه 16 آذر 1392 ساعت 01:22

من خودم معتقدم حجاب مسئله شخصیه.من قبلا کمتر رعایت میکردم اما وقتی دوستای محجبه ام بهم گفتن حیفر پاکی و سادگیت نیست؟خودت رو در معرض گمان بد قرار میدی؟دیدم راست میگن و ازون به بعد رعایت میکنم. البته هرگز جلف نبودم و نیستم. اما معتقدم اگه هر مادر به پسرش یاد بده هر زن و دختر تو جامعه ناموست هست و اگر چپ نگاهش کنی انگار به ناموست خودت نظر داشتی همه چیز حل میشه. آموزشی که برادر های من دیدن و خداییش اگه تو خیابون یا مجلسی کسی با پوشش نا مناسب ببینن رو برمیگردونن.در حالی که تو اوج جوونی هستن، پس میشه سالم بود به شرطی که فرهنگ سازی کنیم، یه پستی تو وبم هست متاسفانه تجربه تحمیل شده به خودمه. پست من حچاب میکنم تو چه کار میکنی. کامنت های دوستان هم جای تامل داره!

سلام عزیزم
منم دقیقا روی سخنم با کسانی بود که انگشت اتهام به سمت کسایی میگیرن که فقط بی حجابن نه جلفن نه رفتار سبکی دارند.
ببین یکی توی همین نظر ها گفت مرد مسلمون دلش میلرزه. اگر ایمان قوی باشه که به یک تار مو نباید بلرزه! بعد چرا مرد های ما دلشون نمیلرزه؟ فقط کسانی که ادعا ( دقت داشته باش ادعا ) ی مذهبی بودند دارند دلشون میلرزه؟
کسی که ایمانش قوی باشه که دلش نمیلرزه با یه تار نازک مو!

صنم جمعه 15 آذر 1392 ساعت 22:45 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام عزیزم. متاسفانه قضاوت کردن تو همه چیز بدجوری برا ما ایرانیها عادت شده
مثلا براساس ظاهر آدما قضاوتشون میکنیم و خیلی هم نخوایم به روی خودمون بیاریم لااقل تو دل خودمون مسخرش هم میکنیم!!
حجاب هم یکیشه
اما من معتقدم هر تیپی یه جایی داره اگه رعایت میشد تو ایران مشکلات کمتر بود

سلام متاسفانه همینه
البته من منظورم یک پوشش مانتو روسری معمولی اما شیک با یک آرایش خیلی ملایم توی خیابون هست.
نه آرایش و لباس های عجیب مثلا توی عزاداری امام حسین

آرزو جمعه 15 آذر 1392 ساعت 08:24

اینقدر حرص خوردن نداره
موضوع جدیدی که نیست، مهم نیست اون وبلاگ چی نوشته
مهم اینه که تو و امثال تو کم نیستن، فکر ما زندگی مارو میسازه
بگذار اونها هم توی جهل خودشون بمونن

بانوی خانه پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 23:11 http://1zojeashegh.blogfa.com

من به حجاب اعتقاد دارم و همچنین اعتقاد دارم هر کسی هر اعتقادی داره باید طرف مقابل احترام گذاشت. از نظر من اجبار یا زور یا تهمت و غیبت انسان و داغون میکنه و چه بسا متنفر هم بشه. اینشالله در آینده بهتر بشه این جامعه.
اینقدر ناراحتم همسری با یک نفر در خارج از کشور کار میکنه طرف ایرانیه و اصلا هیچ اعتقادی نداره خیلی به نظر متشخص میومد امما چند روز پیش اعتقادات مارو به سخره گرفت. سوووختم خیلیییی. در حالیکه تو این چند سال ما اصلا باهاشون اینجوری رفتار نکردیم. تموم ذهنیتم راجب ایشون به هم ریخت. درک میکنم این خشمتو.

سلام بانو جان
میدونی عزیزم اشکال کار ما اینه که دم از دموکراسی میزنیم بعد عقیده ی دیگران رو قبول نداریم.
اگر من هر عقیده ای داشته باشم به خودم مربوطه. اما حق ندارم عقیده و نظر شما رو حتی برای ثانیه ای پیش خودم هم مسخره کنم.
این چه دموکراسی میشه؟ پس من ادعا دارم که خواهان آزاد..ی ب.یان هستم اما نذارم شما که اعتقاد داری از خودت دفاع کنی؟ یا مسخره کنم؟
یه چیز جالب بگم.
ترم پیش توی دانشگاه سه تا دختر از کافه تریا اومدن بیرون از حرکاتشون معلوم بود دوست صمیمی بودن.
اولی یه بولیز معمولی و شلوار پوشیده بود.
دومی حجاب کامل با روسری سفت و سخت
سومی یه آستین رکابی با شورت.
دست تو دست هم میخندیدن و میرفتن سر کلاس
این یعنی دموکراسی
که باهم دوستن با عقاید مختلف اما به عقاید هم احترام میذارن

یـﮧ نفر یـﮧ گوشـﮧ از בنیـا پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 21:39

راستی میدونم که آمیرکا زندگی میکنی ها خواستم آمارو نگاه کنی:)

سلام

نظر من باهات از زمین تا آسمون بفرق نمیکنه ولی خیلی کمم نیست:)
حالا هرکی طبق افکار عقاید خودش حرف میزنه و همشم محترمه
به نظر من حجاب یه آداب درسته جدا از دینمون
شما میگی خارج کسی جرئت نداره؟پس حتما یه نگاه به آمار تجاوز مردان در دقیقه تو انگلیس بنداز!
حجاب حتما چادر نیست حد حجاب و قرآن مشخص کرده و نیازی به گفتن من نیست
تهمت زدن حق الناس و گناه کبیره ست ولی بی حجاب بیرون رفتن و دل پسر مردمم لرزندن حق الناسه عزیزم
باید این و باور کرد که مردها قوه غریزه شون خیلی از ما قوی تره ماها هیچ وقت نمیتونیم مردهارو از نظر جنسی درک کنیم هیچوقت
من مردی رو دیدم که با دیدن زنی که خیلی بی حجاب بود له له میزد طوری که خاصیت حیوانی رو میشد درش دید!
بهتره تعصبی برخورد نکنیم
انقدر زن های بی حجاب تو جامعه زیاد شدن که یه پسر که ازدواج نکرده و خیلی نیازها براش جدیه تو خیابون که داره راه میره عذاب میکشه چون مسلما نمیتونه با چشم بسته تو خیابون راه بره و وقتی میبینه دست خودش نیست که تحریک نشه!
حتما خدا میدونسته تا کجا حجاب و تعیین کنه و حالا هرکی تخطی میکنه باید عواقبشم قبول کنه!
ولی باز هم میگم تهمت گناه کبیره ست و هرکی تهمت ناروا بزنه جزاشو میبینه

سلام به وبلاگ من خیلی خوش آمدید
در مورد آمار تجاوز بله امریکا امار تجاوز داره با جمعیت ۳۵۰ میلیونی سالی ۸۹ هزار نفر گزارش تجاوز میدن. که این شامل همه چیز میشه.
انگلیس هم ۲۳٪ داره . اما آیا ایران واقعا آمار واقعی رو نشون میده؟ بعدم حرف من تجاوز نبود دوست عزیز . انسان بیمار همه جاهست.
چند تا خانم چادری رو دوست داری مثال بزنم که بهشون تجاوز شده؟ حتی ما چقدر تجاوز محارم داریم که اون رو اصلا امارش رو بیرون نمیارن.
حرف من اصلا تجاوز نیست .
حرف من حتی نگاه هرزه ی مرد ها هم نیست . که البته اگر دین مردی به تار موی من باشه که خوشا به اون اعتقاد که با تار مویی به باد میره.
حرف من اینه که چرا عده ای وقتی دختری رو نمیشناسن بهت انگشت اتهام میزنن؟
من مانتو روسری هستم. امریکا هم زندگی میکنم و بی حجاب اما بی بند و بار نیستم.
پوشش من و آرایش من با دخترانی که توی خیابون های تهران هستند و دور دور میکنند خیلی فرق داره. من تقریبا حتی ارایش هم نمیکنم نه بلدم نه دوست دارم نه حوصله اش رو
اما بار ها و بارها توسط خیلی از خانم هایی که خودشون رو خیلی مذهبی و با خدا میدونن بهم اتهام های ناجور زده شده. چرا چون مثلا موهام کمی بیرون بوده.
بعدم چرا فقط مسلمان دین و ایمانش سست هست؟ ایا این مسلمان واقعی است؟ مسلمانی که به زن بی پناهی که توی خیابون میره به چشم بد نگاه میکنه اون زن چه محجبه باشه چه لخت احساس نا امنی میکنه چون چشم نا پاک با حجاب و بی حجاب نمیشناسه.
بحث من دین و ایمان نبود که شما دین و ایمان رو وسط آوردید. بحث من همون تهمت بود که فرمودید گناه کبیره هست که این روزا راحت خیلی ها حواله ی دیگران میکنن.
امیدوارم تونسته باشم منتظورم رو برسونم

تو خودت وقتی زن محجبه از نوع شدید رو میبینی چه حسی نسبت بهش داری؟اونو در نقطه مقابلت میبینی یا کنارت؟میبینی یا نمیبینی؟چجوری میبینیش؟

عمه و دختر عمه ی من چادری هستند. ما باهم زیاد بیرون میریم. کلا خیلی صمیمی هستیم. حتی وقتی هم میان آمریکا حجاب کامل دارند. نه کسی کاریشون داره و نه من احساس بد دارم.
زمانی که من یه زن محجبه رو توی خیابون میبینم چه اینجا چه توی امریکا که فراوون هستند اونا رو کنار خودم میبینم نه مقابل. ما هر دو انسانیم با دو عقیده ی متفاوت. قبلا هم گفتم من اهل آرایش نیستم پس فکر نکن الان من وقتی میرم بیرون از این مدل ها هستم که ۳ ساعت آرایش میکنن و با قیافه های عجیب میرن بیرون. من یه دختر غیر چادری مانتو روسری معمولی هستم. بدون قیافه ی عجیب.
اما دوست ندارم بخاطر حجابم کسی انگشت اتهام به سمت من بگیره

ریحانه پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 12:06

سلام بانو جان. خودتو اذیت نکن. این. مردم هیچ وقت نمیخوان یاد بگیرن تهمت نزنن
مهم صیرته که پاک باشه

سلام عزیزم کجا بودی دختر خوب؟ بی خبر رفتیا. هرچی سر زدم نبودی کامنت ها رو هم که بستی.
دلم تنگ شده بود برات عزیزم

یک ذهن پریشان پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 10:19

آره متاسفانه هنوز که هنوزه جو جامعه اینطوریه و مردم حرفای صد من یه غاز زیاد میزنن .
منم حجاب ندارم ولی با کسایی که حجاب دارن هم هیچ مشکلی ندارم . هرکسی باید بتونه خودش انتخاب کنه . متاسفانه مردم ما خیلی راحت در مورد دیگران قضاوت می کنن.

متاسفانه همینه

باران پاییزی پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 10:15 http://baranpaiezi.blogsky.com

خانوم جان کلی گشتم تا تونستم نظرات رو پیدا کردم. بابا جان بفکر ما عینکی ها هم باش دیگه
میدونی بانو این آدمها مصداق این شعرند و بس:
عیب کسان منگر و احسان خویش
دیده فرو بر به گریبان خویش

:))) ببخشید عزیزم اما راست میگی من خودم هم کلی گشتم تا نطرات رو پیدا کردم.

زویا پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 00:31 http://zehnemanedige.persianblog.ir

موافقم. از روی ظاهر هیچ کس نمیشه در مورد باطنش قضاوت کرد. اما متاسفانه مردم تنها کاری که بلدن همین قضاوت کردنه!

آفرین چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 23:34

به نظر من اصل بر پاکدامنیه تا چادر چاقچور!
دل و نیتت باید پاک باشه و عفیف باشی!

دقیقا منم همین رو میگم

پرندیک چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 21:24 http://parendik.blogfa.com

تفکرات مردم ما اصلا هیچ جای دنیا دیده نشده ونمیشه.اعتقادات فقط ورد زبونشونه.فقط ادعا دارن.همش دنبال ایراد گرفتن و تهمت زدن هستن بجا اینکه برن خودشونو اصلاح کنن.تو ی مجلسی بودیم روز عاشورا خانومی اومده بود از اولی که اومد من حواسم بهش بود حجابش از همه حاج خانوما کامل تر.اومد نشست چادرشو در آورد یه لباش خیلی شیک تنش بود یه کفش روفرشی هم با خودش آورده بود.آخر مجلس که رفت یکی برگشت گفت دیدیش؟گفتم مگه چش بود؟تو وقتی اومد و وقتی داشت میرفت حجابشو دیدی؟گفت نه.گفتم حجابش از تو کامل تر بود.مجلس زنونه بود لباسشو در آورد لباسشم مشکلی نداشت.متاسفانه هیچ وقت درست نمیشیم

واقعا منم متاسفم

شنای چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 20:35

به نظر من حجاب یه مقوله کاملا اختیاری حالا این توی کشور ما قضیه اش فرق میکنه یه بحث جداست
من شهروند یکی از کشورهای اروپایی هستم 6 ماه سال رو اونجا به سر میبرم
اونجا زنایی هم هستند که خیلی توی لباس پوشیدن راحتند و زن های محجبه مسلمان هم هست هیچ مشکلی برای هیچ زنی پیش نمیاد برای من که تا حالا نیومده اونقت من توی ایران شیک پوش هستم اما جلف نیستم کاری هم به مد ندارم موهای من یک اندازه مشخص و کمی همیشه بیرون چند وقت قبل وقتی از دانشگاه میومدم مورد مزاحمت قرار گرفتم که انگشتام هم شکست اونوقت به من کامنت دادن که چرا از بین اون همه زن فقط این اتفاق برای تو پیش اومده
ما توی همچین مملکت و بین همچین ادم هایی زندگی میکنیم که حتی میتونند از پشت مانیتور هم ادم رو قضاوت کنند و ادعای دین و ایمون هم بکنند

منم ساکن آمریکا هستم اونجا هم این داستان ها نیست. چه بر.هنه باشند چه با حجاب کسی نه نگاه میکنه نه مزاحم میشه.
متاسفم که چنین تجربه ای داشتید
مرسی که به من سر زدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد