ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

یک شغل پر درآمد!

سلام

چند وقت پیش در مورد تجربه ی خودم توی تجریش در برخورد با زنی که ادعا میکرد بچه ی سرطانی داره و براش دارو میخواد نوشتم. که به طور کامل میتونید اینجا بخونید.

امروز داشتم توی این سایت های خبری میگشتم که به مقاله ای در مورد « در آمد گدایان تهران» بر خوردم.

قسمتی از این مقاله نوشته بود :

او (رضا جهانگیری فر، معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران) با اشاره به درآمد یک گدا در تهران می گوید: گدایان تهرانی از 10 هزار تا صد هزار تومان در روز درآمد دارند. برخی از این گدایان در آمدهای میلیونی دارند و طی سه، چهار ساعت 500 تا 600 تومان گدایی می کنند.


ما گدایی گرفته ایم که در جیبش چکهای مختلفی بوده است و یا گدایی که خودم خاطرم است به همراه دو فرزندش در شهرک غرب دستگیر شد و از ساعت 9 تا 11 صبح 530 هزار تومان گدایی کرده بود. یا گدایی دیگری 10،11 میلیون در جیب هایش چک بانکی بود. این افراد در حالی در سطح خیاباتهای تهران درآمدزایی می کنند که گدایی جرم است و باید نسبت به این موضوع به مردم انسان دوست ایرانی آگاهی داده شود.

سال پیش بود، همزمان با برگزاری  اجلاس سران که اعلام کردند گدایان از تهران کوچ کردند اما حالا دوباره این شهر میزبان میهمانان ناخوانده اش است.


فکر کنید که کدوم یکی از شما یا همسرتون یا اقوامتون با تحصیلات بسیار بالا ساعتی تا یک میلیون در آمد داشته باشند؟

**

دیروز زنی در مه توی وبلاگش از اینکه دلش توی این سرما برای کسانی که سر پناهی ندارند میسوزه نوشته بود و راه حلی که به ذهنش رسیده بود و اونم کمک به یک ان جی او که کارشون کمک کردن به نیاز مندان هست و نه کمک به یک گدای سر چهار راه. 

چقدر خوبه که موسسه های خیریه مثل محک یا بهزسیتی کهریزک یا هزار تا مثل اینها هستند که  انسان های مشخصی رو تحت پوشش قرار میدن یا حتی گروه هایی که افراد به صورت شخصی و بدون وابستگی به جایی  برای شناسایی نیازمندان واقعی و کمک بهشون درست میکنه. 

بیاد این روزا اگر کسی رو دیدیم داری گدایی میکنه حتی اون بچه های کوچیک رو که دل ادم کباب میشه بهشون کمک نکنیم. اون بچه ها حتی ۱ ریال رو هم برای خودشون بر نمیدارند و ازشون میگیرند. اگر به اینا کمک نکنیم یواش یواش از سطح شهر جمع میشند.

میتونید لینک کامل اون گزارش رو اینجا بخونید.


پی نوشت : این سایت رو باران پاییزی نازنین معرفی کرده . مربوط به بنیاد کودک هست برای کمک به کودکان مدد جو در سراسر ایران. حتی میتونید اطلاعات لازم به کسی که بهش کمک میکنید رو ببینید. سایت جالبی هست. نه الزاما برای کمک بلکه همین طوری یه سری به این سایت بزنید. جالبه که مددجو های با استعدادی هم دارند. 

http://www.childf.com


نظرات 11 + ارسال نظر
زویا جمعه 22 آذر 1392 ساعت 10:55 http://zehnemanedige.persianblog.ir

اولش فکر کردم میخوای یه شغل نون و آب دار بهمون معرفی کنی
این خبر رو اتفاقا دیروز توی تابناک خوندم!
واقعا جای تاسف داره. مرسی از سایتی که معرفی کردی. یه سایتی رو هم من میشناختم که مربوط به یه موسسه سرپرستی کودک به نام امام هادی بود و باید ماهانه 30-40 تومن به حسابشون میریختی. اونم خوبه. خیلی خوبه این جاها هدفمند باشه و آدم بدونه دقیقا پولی که میده در چه راهی خرج میشه


متاسفانه همه به این نکته ها توجه نمیکنن. خیلی ها به خاطر دل رحمی فراوون به اینا پول میدند و موجب گدا پروری در سطح جامعه میشه.
این جور موسسه ها بهترین مکان برای کمک به انسان های نیازمند والبته آبرو دار هست .

خاتون پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 21:21

وای فکرنمی کردم اینقدر بنویسی!مرسی.راستی رشته ت چیه عزیزم؟
از نوشته هات لذت می برم و با اکثر نظرات موافقم.خوشحالم که با هم آشنا شدیم.
راستی می تونم ازت خواهش کنم برای پدرم دعا کنی.اونم مریضه.
خش باشی

مرسی عزیزم. منم از آشنایی با شما خیلی خوشحالم.
حتما. خدا شفاشون بده

صنم پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 21:20 http://daftaresanam.persianblog.ir/


گاهی بعضیاشونو که احتمالا دستگیر شدن تو اخبار نشون میده و فقط محتویات جیبشون تو اون لحظه یه حقوق متوسط هست


تازه باورکن نصفی رو غایم کردند!!

آرزو پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 15:38 http://omidandarezo.mihanblog.com/

چه پیشنهاد خوبی عزیزم!
مرسی
من هم هروقت با دوست پسرم بیرون میرفتیم و میخواست سرچهارراه برام گل بخره بهش میگفتم از گل فروشی بخر یا اینکه حداقل از بچه ها نخره!
میگفتم اگه بچه ها درامد نداشته باشن، بزرگترهاشون به خاطر رسیدن به درامد بیشتر اونها رو بجای خودشون نمی فرستن توی خیابون!
اخه طبق آمار بچه ها و اونهایی که نوزاد همراه دارن درامد بیشتری دارن، و این موضوع تقصیر امثال منی هست که توی این جامعه به بچه ها پول بیشتری میدیم!
"هر بچه ای که توی خیابان فروشندگی یا گدایی میکنه گناهش گردن ماست."

سلام.
دقیقا استدلالت کاملا درست بوده عزیزم. چون از بچه ها فقط برای استفاده از احساسات ما و امثال ما استفاده میکنن.
اما متاسفانه حتی ۱ ریال هم به جیب اون بچه ها نمیره.
اگر همه مثل تو باشن و قبول کنن پول دادن به اون بچه ها لطف بهش نیست و خیانت هست یواش یواش جمع میشدند

سحر پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 13:26 http://inequity.persianblog.ir/

چه با حال الان اگه منو وحید میرفتیم گدایی میکردیم فکر کنم سر زندگیتمون بودیم و پولدار بودیم و نمخواستیم بریم زیر منته اونا


اره من خودم هم تصمیم داشتم از فردا برم سر چهارراه به هرحال زندگی خیلی خرج داره!!

باران پاییزی پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 13:25 http://baranpaiezi.blogsky.com

من پیشنهاد می کنم تشریف ببرید این سایت و حمایت خودتون رو از کودکان نشون بدید. این کودکان آینده سازان آینده این مملکتند
http://www.childf.com/
من میگم این جامعه از نظر روانی مشکل داره بانو اونم از نوع حادش

خوب اینم یه نمونه ی خیلی خوب. برای کمک من این سایت رو نمیشناختم اما معتبر هست.
این نوع کمک ها بهترین هست از گدا پروری جلو گیری میشه

خواهرشوهر پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 12:45 http://harfayekhaharshohari.blogfa.com

من کلى نوشته بودم
انگار نرسیده

:)))))) اره جدیدا این مشکل رو پیدا کرده

خواهرشوهر پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 10:57 http://harfayekhaharshohari.blogfa.com

اتفاقا دو شب پیش ولیعصر بودم
ى دختر بچه همچین مثل ادامس خودشو بهم چسبوند جدا هم نمیشد
اجبارا بهش پول دادیم
تازه میگه خاله نمیدونى کجا غذا میفروشن
گفتم نه
تو اینجاها رو بهتر از من بلدى
با همین پولى کا دادم برو بخر دیگه
گفت نه این پولو الان مامانم میاد ازم میگیره
گفتم چقد پول دراوردى؟
گفت ٢٧ تومن
گفتم خوش بحالت

اره همین طوره این پولا رو ازشون میگیرن هیچی هم به خودشون نمیدن.
من معمولا اگر خیلی هم گیر بدن خوراکی میدم ولی اره بعضی هاشون از آدامس بدتر هستند

بانوی خانه پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 10:36 http://1zojeashegh.blogfa.com

همسری موقعیت اومدن به آمریکا و کانادا و انگلیس رو داره. میشه لطفا در مورد کیفیت زندگی در آمریکا توضیح بدی؟یکی از دلایلی که باعث میشه نخوام اینه که دلتنگی برای خانواده و کشور سخته. نمیدونم خیلی گیجم.

برات توی پیجت مینوسیم

بانوی خانه پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 10:33 http://1zojeashegh.blogfa.com

منم عجیب متنفرم از گداها. یعنی حاضرم تا جایی که وسعم هست به کمیته امام خمینی بدم ولی 1 ریال به این گداها ندم. همسری هم که دلرحم. همیشه وقتی یه گدا نزدیکمون میشه من چنان با جذبه نگاهش میکنم همسری رو که میگه بااااااااشه نمیدم بهش پول.

خوب میکنید عزیزم. اصلا نباید به اینا کمک کرد.
حتی اون بچه ها که ادم دلش میسوزه یک قرون هم به خودشون نمیرسه. خیلی بده .

صنم پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 09:54 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام چه جالب یه پست پیش نویس دارم که تا حدودی شبیه پست توئه!!
از نوعی دیگر البته!!
حالا جمع و جورش میکنم هفته دیگه میذارم
توی دین سفارش شده دست رد به کسی که در خونه تون رو میزنه برای گدایی نزنین اما من از ترس اینکه طرف شارلاتان باشه وقتی تنهام در رو باز نمیکنم
شهر ما کوچیکه اما بازم گدای پررو داره! مثلا یکیشون خودشو به کوری میزنه اما وقتی "کار"ش تموم شد با چشم بینا میره خرید تو همون خیابون!!! فکر کنم کم کم باید یه دوره آموزشی برا همدیگه بذارن که این خنگ بازیا باعث لورفتنشون نشه!!!!

سلام.
آره توصیه شده که به نیازمندان کمک کنه. اما موضوع اینه که گدا های امروزی فقط دروغ گو هستد و نیازمندای واقعی اونقدر آبرو و غرور دارند که کاری نمیکنن.
توی اون پست توروخدا کمک کنید در مورد یه گدا نوشتم توی اصفهان که با پول گدایی بچه هاش امریکا و اروپا زندگی میکنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد