ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

تابلوی پند آموز اتوبان

سلام

دیروز توی یکی از اتوبان های تهران داشتم میرفتم یک تابلو نظرم رو جلب کرد نوشته بود :

ما همان طور که رانندگی میکنیم زندگی میکنیم 

عکس هم عکس یک راننده ی عصبانی بود که به نشانه ی اعتراض دستش رو از ماشین اورده بود بیرون و یک راننده با لبخند داشت به اون راننده ی عصبانی از توی آینه نگاه میکرد.

داشتم فکر میکردم دقیقا مفهموم این تابلو یعنی چی؟

آیا روی عصبانی بودن اون راننده ی م.ع.ت.ر.ض تمرکز داره یا خونسردی بعضی از راننده ها از خلاف کردن؟

همین چند روز پیش بود که از ورودی پل صدر از صدر همسطح یک پراید به صورت دنده عقب داشت از پل صدر وارد صدر همسطح میشد!!

یا راننده ای که ناگهانی وسط خیابون تصمیم گرفت بزنه روی ترمز و باعث تصادف شد. 

یا راننده ای که ناگهان تصمیم میگیره دقیقا جایی که میخواد بایسته چون میخواد خرید کنه بدونه توجه به اینکه آیا راه عبور رو بسته اند یا نه؟ 

یا راننده ای که ناگهانی از منتها علیه سمت راست تصمیم میگیره بپیچه سمت چپ!!

درسته یک راننده وقتی این همه بی نظمی رو میبینه عصبانی میشه و داد و بیداد میکنه که آهای آقای عزیز خانم عزیز خیابونه توجه کن بین خط برو نه یک لنگ این طرف یک لنگ اون طرف. با سرعت درست برو من که با سرعت مجاز که نوشته ۸۰ تا میرم برام چراغ نزن که برو کنار و من رو مجبور کنی ترمز کنم برم پشت ماشینی که داره با ۴۰ تا میره تا تو خلاف کنی یا من رو مجبور به خلاف میکنی. 

درسته رانندگی کردن تصویری از زندگی ما میتونه باشه اما نه از عصبانی و خندان بودن بلکه شاید از رعایت کردن قوانین و مقرراتی که میتونه توی زندگی ما تاثیر بذاره. 

پی نوشت:

۱-کلا جدیدا تابلو های آموزشی خیلی جالبی در سطح شهر میبینم که خیلی هم بار آموزشی واضحی ندارند

۲- حدود ۲۰۰ قطعه از پازل رو چیدم 

۳- امروز همسر جان اومد مثلا یکی دو قطعه کمک من بکنه دو ساعت بعد با عصبانیت بلند شد رفت یک دور زد و دوباره برگشت :)) میگه اعتیاد داره نمیتونه ول کنه. با این حال به این نتیجه رسیدم که نمیشه هر دوتا با هم استفاده کنیم. 

نظرات 9 + ارسال نظر
صنم دوشنبه 30 دی 1392 ساعت 10:23 http://daftaresanam.persianblog.ir/

ولی من مخالفش نیستم شاید یه جور دیگه گفتنه این هست که آدما رو تو موقعیتها باید شناخت
یعنی ممکنه یه نفر ادعا کنه خیلی صبوره اما باید دید تو ترافیک یا وقتی یه نفر الکی بهش توهین میکنه یا وقتی دارن حقشو میخورن جنس رفتارش چجوریه

آره خوب توهین الکی موافقم اما عصبانیت از اینکه مثلا طرف خیابون رو خلاف میاد میزنه ماشینت رو داغون میکنه خوب عصبانیت داره دیگه :)))

الهام شنبه 28 دی 1392 ساعت 18:07 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
خوبی؟

من فکر میکنم. لبخند یا عصبانیت موقع مواجهه با بی قاپونی و آزار دیگران هم خودش نشونه دیدگاه و شخصیت انسانهاست. تصور کن یه معلم در مقابل بی انضباطی و مشق ننوشتن دانش آموز با لبخند دنبال مدارا میره و یکی دیگه عصبانیت و خودخوری و تنبیه! این دوتا معلم احتمالا م قع رانندگی هم استراتژیشون خنده در مقابل اخمه ...

سلام
مرسی عزیزم تو خوبی؟
راستش با این نظرت خیلی موافق نیستم. یک معلم به شاگردی که یاد نمیگیره مدارا میکنه چون داره بهش آموزش میده درسته؟
اما راننده ها تمامشون دوره ی آموزشی رو گذروندن. نمیشه به راننده ای که عشقش کشیده چراغ قرمز رو رد کنه و زده به تو لبخند زد و گفت عیب نداره. یا راننده ای که هواسش به اس ام اس هست و خطش همش کج و راست میشه . اینا قوانین رو خوندن امتحانش رو دادن دیگه راننده های دیگه معلم نیستند.
البته خیلی وقته روی خودم دارم تمرین میکنم که از دست این بد راننده ها عصبانی نشم.

پازل خیلى شیرینه
امروز که نزدیک بود دو تا پاهام قلم بشه از دست ى راننده بى مسئولیت پررو
اون هفته هم که ى الـ٩٠ براى اینکه میخواست خودشو به زور بین ماشینا جا بده با اعتماد به نفس کامل مالید به ماشین من
اصن اعصابم خورد شده از این رانندگى هاى مسخره و راننده هاى مسخره تر

اره شیرین اما اعتیاد آور
دیدی بعد از این کارهاشونم تازه طلبکار میشن؟

دریا شنبه 28 دی 1392 ساعت 15:54 http://ruzgareman.persianblog.ir/

بانو جان چه گیری دادی به رانندگی و راننده ها
به نظرم منظورش این بوده که مثلا وقتی حالا یه اتفاقی هم میفته اون کسی که ذاتا عصبیه سریع بهم میریزه و یا تخته گاز میره یا ازینجور عکس العملها نشون میده و اون کسی که معمولا صبوره با آرامش عمل میکنه و نتیجه بهتر میشه احتمالا
فکر کنم همسر شما هم مثل من اعصاب پازل نداره دنبال بهانه میگرده کلا بسپاره به خودت

سلام عزیزم خوبی؟
راستش شاید این بیشترین چیزی هست که ذهنم رو درگیر کرده و آزارم میده
نه بابا همسر جان نمیذاره من دست بزنم خودش نشسته پاش و میسازه بلد هم نیست =))) تیکه ها رو به اصرار اشتباه همش امتحان میکنه

سحر شنبه 28 دی 1392 ساعت 14:51 http://inequity.persianblog.ir/

اتفاقا منم همین تابلو رو توی تهران دیدم!و بلند توی ماشین خوندمش و مامانم گفت منظورش چی هست و من اینجوری استدلال کردم که وقتی مثلا یه فردی ادمه عصبیه باشه کلا توی رانندگی هش کلافه هست و بد رانندگی میکنه و افراد صبور با احتیاط و ارامش رانندگی میکنن

اینم یه نظریه میتونه باشه

زویا شنبه 28 دی 1392 ساعت 12:44 http://zehnemanedige.persianblog.ir

کلا به مسائل مربوط به رانندگی خیلی توجه میکنی :)
این بار به زندگی هم مرتبط بوده :)

راستش خانم دکتر این موضوع رانندگی خیلی ذهنم رو بیشتر از هر چیزی درگیر کرده.
برای همین همش در موردش مینویسم

آرزو شنبه 28 دی 1392 ساعت 08:14 http://omidandarezo.mihanblog.com/

درباره این تابلوهای آموزشی سطح شهر پس شما هم بعضی ها رو درست متوجه نمیشی! فکر کردم فقط منم که چیزی سردرنمیارم!

نه عزیزم تو تنها نیستی هیچ کس سر در نمیاره

آرزو شنبه 28 دی 1392 ساعت 08:13 http://omidandarezo.mihanblog.com/

امید که برای من پازل نمی خره! میگه اول باید تعهد کتبی بدی که با من کاری نداری، بعد برات میخرم!!!

تو بگو من میخرم اما تو حق نداری بهش دست بزنی. ببین مگه من از شوهرم خواستم بیاد کمک؟ خودش خوشش اومده نشسته منم نمیذاره دست بزنم :))

علی شنبه 28 دی 1392 ساعت 00:19

درود

آیا می‌دانستید با دریافت لایک از طرف بازدیدکنندگان اهمیت و ارزش وبلاگتان برای گوگل افزایش می‌یابد؟

افزودن دکمه‌ی گوگل پلاس اصلی (اوریجینال) به وبلاگ شما

بسیاری از وبسایت‌هایی که روش افزودن دکمه گوگل + را شرح می‌دهند، برای تبلیغات، لینک وبسایت خود را در آن درج کرده و بدین‌گونه محبوبیت سایت خود را در اینترنت بالا می‌برند، درصورتی که مطلب وبلاگ من نحوه‌ی درج دکمه‌ی اصلی گوگل + را فراهم می‌آورد و در آن هیچگونه لینک خارجی وجود ندارد!
برای مشاهده‌ی مطلب به این آدرس بروید
http://ali-hort.blogsky.com/1392/10/27/post-1063/add-google-plus-to-your-web-log

پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد