ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

کالج

سلام

یک عذرخواهی باید بکنم...

راستش من فکر میکردم فرق کالج و دانشگاه رو گفتم بعد دیدم نه . خلاصه این فرق کالج با دانشگاه :

دانشگاه همه میدونیم که یک دوره ی ۴ ساله هست و طبیعتا اینجا با هزینه ی بالاتر. دانشگاه های دولتی برای مقیم ها تقریبا سالی ۵۰۰۰-۶۰۰۰ دلار در میاد و برای خصوصی ها دقیقا ۱۰ برابر این یعنی ۵۰۰۰۰ هزار دلار. 


کالج یک دوره ی ۲ ساله هست که هم مدرک کاردانی میده هم میشه واحد هاش رو ترنسفر کرد. هزینه ی واحدهاش کمتره. کالج مدارک مختلفی میده که همه با حدود ۶۰ واحد میشه اونا رو گرفت. 

برای کسایی که میخوان از صفر شروع کنن مثل من یا کسایی که از دبیرستان نمره های خوبی نگرفتن یا نمیتونن از پس هزینه های دانشگاه بر بیان با کالج شروع میکنن. 

این توضیج رو هم بدم که مدرکی که کالج میده به عنوان کاردانی که ایران تقریبا هیچ ارزشی نداره اینجا خیلی ارزش داره البته قطعا با کارشناسی و بالاتر قابل مقایسه نیست اما خیلی ها با همین مدرک کاردانی درآمد های خوبی دارند. 

بارون قطع شد و این خیلی به نفع دیروز و فرش قرمز اسکار شد. چون بارون چند سال پیش باعث شد اصلا فرش قرمزی نباشه :))


پی نوشت: خوندن وبلاگ خیلی ها هنوز تمام نشده. سعی کردم حداقل یک پست از هر کسی رو خونده باشم. دارم از آخرین پست هایی که خوندم میام بالا برای همین پست های قدیمیتون داره همش کامنت میخوره. 

ببخشید خلاصه کمی طول میکشه همه رو بخونم 

نظرات 15 + ارسال نظر
دلارام مهربون جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 16:15 http://amiralinafasemaman.blogfa.com

جالب بود توضیحاتت در مورد کالج و دانشگاه...

دخترقوی چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت 10:03

نظریکه برای پست قبلیت گذاشتم کو??????نرسیده?چه عگس ها طبیعی میزد مثل ایران و دانشگاههاش بود فکر میکردم خیلی در ظاهر فرق کنه.ضمنا مگه شمامجبورین کتابارو بخرین?مگه جزوه مزوه ندارین?یا شریکی نمیخرین?

سلام عزیزم نه هرچی بود رو تایید کردم
نه فرقی نداره. البته الان من دانشگاه خواهرم هستم اون دیگه دنیایی هست برای خودش
یک سری کتاب ها هست که مجبوریم بخریم و این کارو جدیدا کردا
حالا چرا مجبوریم؟ چون معلم میگه نصف مشق هاتون باید انلاین تحویل داده بشه و برای این کار یه کد لازم دارید کدی که یک بار قابل استفاده هست کد رو نداشته باشی حذفت میکنن
کلاس هایی هم هست که میشه کتابش رو انلاین خرید با ۱/۴ قیمت کالج

یک ذهن پریشان چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت 03:17

منم نمیدونستم

زنی درمه سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 23:52 http://www.zanidarmeh.blogfa.com

سلام
خسته نباشی.
من فرقش رو نمیدونستم.
ممنون

marzi سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 23:43

باران پاییزی سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 23:19 http://baranpaiezi.blogsky.com

شوما از ما خارج ندیده ها به دل نگیر
یعنی ساعت گوشه ی سمت چپ وبت چی میگه؟؟؟؟

اختیار دارید بنده چنین جسارتی نمیکنم عزیزم
اون ساعتم ساعت اینجاست

My white house سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 22:56 http://mennomen.mihanblog.com

من هم به اشتباه فکرمیکردم کالج خصوصی هست و هزینه هاش سنگینتره مرسی ازتوضیحاتت،راستی حدودقیمت کالج را هم مینویسی عزیزم؟

برات میان توی وبلاگت توضیح میدم گلم

ریحانه سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 22:56 http://6962576.blogsky.com

سلام ماه جان عزیز خوبی ؟؟
عجبا من فکر میکردم کالج و دانشگاه یکیه
این خیلی خوبه که کالج 2 ساله و با مدرکش میرن سر کار این واسه ادمای پر مشغله و بی حوصله خوبه
انشاا... ورودت رو ب دانشگاه رو ببینم مادر

اره واقعا به درد میخوره
انشاالله عزیزم

سحر سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 12:07 http://inequity.persianblog.ir/

کامنت قبلی من بودم خانمی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 12:05

چه جالب من نمیدونستم فرق کالج و دانشگاه رو

زویا سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 09:20 http://zehnemanedige.persianblog.ir

سلام عزیزم :) من باورم نمیشه بعد از این همه مدت اومدی و همه پستامو خوندی :) ممنونم ازت :)
مرسی از توضیحاتی که دادی در مورد کالج :)
میس یو

سلام عزیزم
به همش نرسیدم اما انشاالله همه رو میخونم.
میس یو تو

دخترگندمگون سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 06:53 http://dokhtaregandomgon.blogsky.com

سلا م عزیزم.خوبی?
چه جالب.من همیشه فکر میکردم کالج همون دانشگاه خودمونه.واقعا ممنون که به اطلاعاتمون اضافه کردی.

سلام عزیزم
خوب راستش منم همین فکر رو میکردم تا اومدم اینجا
خواهش میکنم عزیزم بوس

خواهرشوهر سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 06:06

شما هم L.A هستی ماه جان؟

بله عزیزم

دریا سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 03:16 http://ruzgareman.persianblog.ir/

سلام بانو جان ... منون از توضیحاتت به معلوماتم اضافه شد پس انشاء الله ورود به دانشگاهتم جشن میگیریم

انشاالله عزیزمممم

صنم دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 23:38 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام و خسته نباشی
قبلا یه دوستی توی نت داشتم که امریکا بود و یه چیزایی میدونستم در مورد کالج... مدتیه ازش بی خبرم
عکسها هم جالب بود مث بعضی از دانشگاه های مهم ایران حکم یه شهرک رو داره
فرش قرمز مگه تو فضای باز هست؟!! یا منطقه سیل خیز؟

سلام عزیزم
حتما خیلی درگیر درس و کاره به دل نگیر.
آره خیلی بزرگه البته به عنوان کالج بزرگه وگرنه دانشگاه ها خیلی بزرگ تره.
و فرش قرمز توی خیابون هالیوود پهن میشه از یک هفته قبل کل خیابون رو میبندن برای آماده سازی و فرش قرمز رو پهن میکنن توی خیابون چند تا چهار راه بالا تر لیموزین ها هنرپیشه ها رو پیاده میکنن اونا یه مسیر رو راه میرن روی فرش قرمز حدود ۵-۶ دقیقه یا کمی بیشتر بعد وارد ساختمان نوکیا تیاتر میشن.
بعد ما تا روز قبلش بارون شدید داشتیم و بعد اون منظقه دقیقا جزو منظقه ی هشدار بود :)))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد