ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

فقط یک طبق ادعا!

هر موقع دارم به سمت ایران پرواز میکنم معمولا پرواز ۱۲:۵۰ یا به عبارتی ۰۰:۵۰ هست. 

قبلش هم ۶ ساعت توی فرودگاه بودم و قبل از اون ۱۶ ساعت توی پرواز. تنها چیزی که توی این پرواز حدود ۲ ساعته به سمت تهران میخوام یک سکوت هست و عدم حضور مزاحم. 

این سری که داشتم میومدم پشت سر من یه اقایی نشسته بود که از لحظه ای که کمربندش رو بست تا لحظه ای که داشت پیاده میشد یک بند فک زد!!

نمونه ای از صحبت هاش :

- بله نمیدونید این آمریکا عجب نظمی داره. امکان نداره کسی توی صف بزنه. همه مرتب و منظم میرن حتی اگر مجبور باشند چند ساعت توی صف باشند. 

- همه ی کارهاشون روی حسابه. حتی مش.روب خوردنشون. میدونن کجا به چه اندازه باید بنوشند. 

- اقا این رانندگیشون حرف نداره. یکی خارج از خط نمیره. 

اول کلی از این حرفا زد. بعد شروع کرد در مورد یکی از اقلیت های دینی ( غیر رسمی) ایران به حرف زدن 

چیزهایی میگفت که من داشتم شاخ در می آوردم. چون من با خیلی از اعضای اون اقلیت توی کالج برخورد کرده بودم و چنین نبود.

مثلا میگفت 

این بچه مسلمونا که نماز نمیخونن و مش.روب میخورن اونا دینشون منع کرده اصلا این کارو نمیکنن 

حتی از سیگار کشیدن منع شدن. امکان نداره یکی از این گروه رو ببینید سیگاری باشه

غذاشون باید مخصوص باشه و خیلی براشون مهمه حتی اونجا.

در حالی که من چند نفر از افراد اون دین رو میشناسم اصلا چنین چیزی نیست هم سیگار میکشن هم مش.روب میخورن هم کلاب میرن خلاصه هرچی اون میگفت منع شدن رو انجام میداد. 

توی دلم میخندیدم میگفتم یه گوش مفت گیر اوردی و داری فقط حرف میزنی.

یکم که خسته شد باز از فرهنگ بالای آمریکایی ها در ایستادن توی صف و احترام به حقوق دیگران سخن داد 

بماند که ایشون تمام این مکالمات رو با صدای بسیار بلند انجام میداد که همین اولین حرکت برای ضایع کردن حقوق یکی دیگه بوده . 

خلاصه هواپیما که نشست ایشون کمی دیر از من به صف گذرنامه رسید که اتفاقا خیلی هم شلوغ بود. اول ته یک صف ایستاد که خیلی طولانی بود بعد یک دفعه من به خودم اومدم دیدم ایشون جلوی من ایستاده!!!

هرچی هم صف جلو میرفت ایشون میزد و میرفت جلو!!


رفتم زدم سر شونش گفتم این همه حرف زدی توی هواپیما فقط ادعا نباش 

اگر خارج رفته باشی و به قول خودت آمریکا زندگی کرده باشی چنین کاری رو نمیکنی. 

اگر هم زندگی میکنی فقط ادعاش رو نداشته باش خودت هم آدم باش جایی که زور بالای سرت نیست هم مثل آدم رفتار کن. 

برگرد برو ته صف که اگر اینجا چماق زور آمریکایی نیست من هستم نمیذارم حقم رو بخوری. 

این رو که گفتم همه صداشون در اومد و اون اقای ادعا مجبور شد بره ته صف .


واقعا اگر ما خارج از ایران زندگی میکنیم یا اگر توی فیلم ها چیزی میبینم چرا قسمت خوب عادات اونا رو یاد نگیریم؟ 

چرا توی صف ایستادن

رانندگی صحیح

دروغ نگفتن 

تهمت نزدن 

این چیزا رو یاد نگیریم؟

خارج رفتن همش مش.روب خوردن و کلاب رفتن و ل.خت گشتن نیست!


همین آمریکا کشوری هست که اگر بخوای حساب کنی سنش از همین میدون نقش جهان اصفهان عزیز کمتره. حالا سراغ شیراز و تخت جمشید هم نمیرم. 

پس نمیشه گفت کشور با فرهنگ و تمدن غنی و قدیمی هست. یه کشور جدیده مردمش ادعای قدیمی بودن رو ندارن اما توی صف اگر شده ۱ ساعت می ایستند اما توی صف نمیزنند. اگر توی ترافیک گیر کنند خط اضافه توی اتوبان تشکیل نمیدند. بوق نمیزنن. با سرعت غیر مجاز توی اتوبان نمیرن و به کسی که با سرعت مجاز میره فحش نمیدن. دروغ نمیگن تهمت هم نمیزنن.


نه اینکه فکر کنید میگم اونا خوبن ما بد ها . نه اونا اگر خوبن چون زور بالای سرشون هست. پلیس آمریکا جریمه هایی میکنه که گاهی برابر درامد یک هفته ی شخص هست. یا گاهی یک ماه.


اما اگر قراره از اون کشور تعریف کنیم حداقل خودمون هم سعی کنیم تعریفی باشیم نه فقط ادعا!


پی نوشت : 

۱- دختر دوستم حالش هیچ خوب نیست :(

۲- دندون درد شدید پیدا کردم. داشتم آدامس میخوردم آدامس محترم یک تیکه از دندون رو کند!!!

۳- از دندون پزشک بیزارم اما باید برم :((

نظرات 13 + ارسال نظر
دومانلی آدا دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 23:24

آی حال کردم همچین جوابی بهش دادی...آی حال کردم آی حال کردم

خواهش میکنم خواهش میکنم

یک ذهن پریشان دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 10:36

ایول خوب کاری کردی بهش اعتراض کردی ! حداقل یادش میمونه که یا کمتر حرف بزنه یا بعضی چیزا رو رعایت کنه .

سحر یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 23:49 http://inequity.persianblog.ir/

وای چقدر راه یعنی 24 ساعت سوار هواپیما میشی؟

نه کلا از خونه به خونه ۲۴ ساعت طول میکشه اما اره ۱۶ ساعت فقط از شهر من تا دوبی هست !!! که باید توی هواپیما باشم ( دیوونه میشم) بعدم ۶ ساعت باید توی فرودگاه باشم و دوباره ۲ ساعت برگردم به سمت تهران ( چون پرواز اولی یک دور از روی تهران رد میشه)

سمانه یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 14:53 http://weroniika.blogfa.com/

سلام عزیزم
اول اینکه ببخشید دیر به دیر نظر می ذارم
چون واقعا سرم شلوغه
دوم هم واقعا متأسفم
ما ادعای تمدن چندین هزار ساله داریم اما توی عمل واقعا کم می ذاریم
امیدوارم که کم کم نوع زندگیمون عوض کنیم و از حرف و ادعا برسیم به عمل کردن واقعی

سلام
نه بابا این حرفا چیه. من میدونم. همین که شما هر از گاهی هم منت بذارید به من سر بزنید برای من غنیمته.
بله ما متاسفانه فقط از اون تمدن چندین و چند هزار ساله فقط اسمش رو میاریم ولی متاسفانه مردم بهش عمل نمیکنن و بد تر اون به جای اصلاح خودشون همیشه به دنبال مقصر میگردند.

صنم یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 14:22 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام . اونوقت میگن تو ایران قوانین دست و پاگیره و همین 4تا قانون منطقی رو هم میخوان دور بزنن!!!
خیلی خیلی کار خوبی کردی خوشم اومد

سلام
قوانین؟ والا من که اینجا قانونی ندیدم :)))
جریمه ها هم که از یه رستوران رفتن کمتره پس به کسی فشار نمیاد.
هرکسی هم که ساز خودش رو میزنه پس اعتراضشون به چیه =)))

قربونتون

سمیه یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 14:10 http://an-khanum.blogfa.com

سلااااااااام
خوبی شما ؟
خوب حال طرفو گرفتیا. دمت گرم. من به داشتن دوستی همچون شما افتخار می کنم
طبل تو خالی که می گن مصداقش همون آقا بود.
امیدوارم حالت دخترک دوستت خوب شه.
شما هم برو دندون پزشکی چیزی نیست. دیگه بزرگ شدی بچه نیستی که خوشت نمیاد(بهتر بگم می ترسی)
منم سه شنبه 7 صبح وقت دندون پزشکی دارم

سلام از این طرفا... کم پیدا هستی خانم
مرسی شما خوبی؟
اره واقعا میترسم من از آمپولش میترسم که البته الان خیلی درد نداره مشکل اصلی اون صدای مته هست

سحر یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 13:17 http://inequity.persianblog.ir/

اتفاقا مامانه من همیشه میگه که این امریکا فقط بلده نکته ای غیر اموزندش رو به به ایرانی ها یاد بده نکاته مثبت اصلا به قوله تو رانندگی صحیح دروغ نیگفتن راستی از امریکا تا ایران چند ساعت راهه؟دندونت با ادامس کند؟

نه عزیزم میدونی این ایرونی ها هستند که ترجیح میدن کارهای سخت رو یاد نگیرن. چون آمریکا یا کلا غرب نمیاد بگه شما حق نداری درست رانندگی کنی این ما هستیم که انتخاب میکنیم خیابون رو خلاف بریم یا توی صف بزنیم.
آمریکا البته بستگی به مبدا و پروازی که میگیری داره اما از کالیفرنیا با پرواز های اروپایی ۹ تا ۱۰ ساعت پرواز هست تا یکی از کشور هی اروپایی و بعد ۵ ساعت از اروپا تا تهران. یک پرواز هم ۱۶ ساعت از کالیفرنیا تا دبی و بعد ۲ ساعت از دبی به تهران
کلا مختلف هست ولی در مجموع معمولا خونه به خونه ۲۴ ساعت طول میکشه

باران پاییزی یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 12:25 http://baranpaiezi.blogsky.com

ببین بانو جان ماجرات شده مثه این خانومه تو فیلم "کتاب قانون" که به همه حقوقشون رو یادآوری می کرد.
دیشب داشتم با خاهرم حرف میزدیم و یه دفعها ی بحثمون کشید به موبایل. گفتم یادته مثلن 10 سال پیش وقتی موبایل همراه اول برای نام منویسی اعلام می کردن بوده آدمهایی که خونشون رو می فورختن تا خط موبایل بخرن یه کم گرون تر بفروشن. متاسفانه تو هر رفتار و رابطه و قانونی ما آدمها اول به فکر خودمونیم تا دیگران
دندان درد نگو بلا بگو. من دوباره درد دارم
امیدوارم حال اون نازنین کودک زودتر خوب بشه . خدا جان ناتوان و کوچیکش رو از درد محفوظ بداره. آمین

=))) مثال خیلی خوبی بود عزیزم
اخ اخ امیدوارم که دندونت خوب بشه.
دختر دوستم هم بهتره خدا رو شکر

خواهرشوهر یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 12:15 http://harfayekhaharshohari.blogfa.com

این شده یکی از دغدغه های من
از وقتی میرم بیرون تا وقتی برگردم همش دارم حرص میخورم
که چراا
اون بکی اشغالشو ریخت تو جوی آب
چرا بوغ میزنن
چرا ماشینا تو یه خط پشت سر هم نیستن؟
چرا راستگرد و میبندن؟
چرا؟
چرا؟
چرا؟
دوستام میگن تو طاقتت کم شده

=)))) تو که لنگه ی منی

برای تو یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 10:29 http://www.dearlover.blogfa.com

خوب یکی از مشگلات ما همین شده فقط نگاهمون سطحی به فرهنگ غرب و کامل یک فرهنگ رو نمیگیرم حالا به جای رسیدیم برخی هامون که نه فرهنگ خودمون رو داریم و نه فرهنگ کامل اونها رو و این چیزی شده که اصلا خوب نیست

بانوی خانه یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 10:09 http://1zojeashegh.blogfa.com

والااااااا. اینقدر بدم میاد از این جور آدما. کلا باید حرفت با عملت یکی باشه.
آخی دختر دوستت چش شده؟؟خدا اینشالله شفاش بده به حق حضرت رقیه.
دندون پزشکی بیزاری نداره که. یه کم بیخوابی داشته باشی حله. زیر دست دکتر خوابت میبره هیچی نمیفهمی. اممما از من به تو نصیحت پیش یه دکتر حاذق برو.
بزن قدش همشهری

والا مردم ما فقط حرف میزنن عمل که ...
اونم نمیدونم یک دفعه ای طفلک بیمارستان بستری شد الان بهتره خدا رو شکر .
ولی آره دکتر بیخودی فقط دست آدم رو بند میکنه
قربون هرچی اصفهانیه

نسرین.م یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 02:18 http://shoroeakhar.blogfa.com

سلام گلم
اول تا یادم نرفته خواهش می کنم هر وقت پست جدید می نویسی یه خبر به من بده چون بلاگفا آدرس بلگ دیگه ای رو ثبت نمیکنه.
استرالیا هم همینطوره. اگه کسی حتا پوست بستنی شو از پنجره ماشین بندازه بیرون دویست دلار جریمه شه. یا بدون دست رانندگی کردن (ادایی که بعضی ایرانیا در میارن که یعنی : من خیلی راننده ام!!! در صورتیکه اگر راننده ی مسئولی بود هیچوقت با جون دیگران بازی نمی کرد.
حالا چی میشد از شیراز بگی؟ (شوخی)
امیدوارم دندونت خوب بشه. دندون درد یکی از بدترین درداست. الآن وسایل دندونپزشکا خیلی پیشرفته شده، امیدوارم اذیت نشی.
مادرتم امیدوارم زودی دوره ی ریکاوری رو طی کنند.

سلام
مرسی که به من سر زدید
حتما بهتون خبر میدم
اتفاقا این خیلی راننده ها هر سال توی ایران ثابت میکنن که از خارجی ها بیشتر بلد هستند و خارجی ها سوسولی بیش نیستند. ( با آمار بالای مرگ و میر در رانندگی در ایران )
خوب دو دلیل داره
۱- من اصفهانیم
۲- اگر میخواستم آمریکا رو با تخت جمشید که قبل از میلاد مسیح ساخته شده مقایسه کنم که رسما آمریکا و بقیه ی دنیا کم می آوردن .

مرسی.

زویا یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 01:13 http://zehnemanedige.persianblog.ir

ماجرای جالبی بود. آفرین که حالشو گرفتی و از حقت دفاع کردی :)
ایشالله دختر دوستت خوب بشه
کی دندونپزشک رفتن رو دوست داره؟؟ :(

راستش من این مدت که اومدم ایران هر روز با همه سر این توی صف ایستادن دعوا دارم.
دیشب رفتم دکتر میگه دخترم اینقدر عصبانی نباش. میگم مگه میشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد