ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

سرطان در زنان

وقتی اسم سرطان در زنان میاد همه بدون هیچ درنگی به سرطان سی.نه فکر میکنن. شایع ترین نوع سرطان و عامل شماره یک مرگ زنان در دنیا. 

به همین خاطر هست که به بانوان بالای ۳۵ -۴۰ توصیه میشه حداقل سالی یک بار چک آپ کنن. 

اما چیزی که خیلی ها از اون ممکنه بی اطلاع باشن یا بخصوص دختر خانم های مجرد یا خانم های متاهل جوان بهش توجه نمیکنن سرطان دهانه رحم هست که دومین سرطان شایع در زنان هست.

سرطان دهانه ی رحم الزاما وابسته به وراثت نیست بر عکس سرطان سی.نه که عامل وراثتی در اون خیلی موثر هست. 

هر کسی با هر پیشینه ای میتونه مبتلا به ویروس H.P.V بشه که عامل بروز سرطان دهانه ی رحم هست. 


این ویروس در دو نوع خطرناک و بیخطر موجوده. 

که در هر دو مورد به خصوص خطرناک یا به عبارتی   HIGH RISK با تحت درمان بودن و مراقب بودن مشکلی پیش نمیاره. 


با دکترتون مشورت کنید حتی اگر مجرد هستیدو این ویروس به راحتی با ۳ دوره واکسن قابل پیشگیری هست . و میدونید که آرامشتون رو بهم نخواهید زد.

 

یاداشت بالا بر اساس تجربه ی شخصی من هست. 

کسی فکرش رو نمیکرد که من قبل از ۳۰ سالگی مشکوک باشم به سرطان دهانه ی رحم اما خوب آزمایش ها چیز دیگه ای گفتن. 

طی چند ماه گذشته فقط به دنبال آزمایش های مختلف و دکتر های مختلف بودم چه زمانی که ایران نبودم و چه یک ماهی که آمدم ایران. 

عذابی که این مدت کشیدم از نظر روحی و استرسی که داشتم خیلی کمتر میشد اگر که از اول دکتر ها به طور کامل توضیح بدن در مورد این بیماری. 

امروز نتیجه ی تست سرطان رو گرفتم و منفی بود و بعد از شاید ۴ ماه کمی آرامش گرفتم. 


این موضوع رو ازش بی توجه نگذرید  

نظرات 3 + ارسال نظر
آرزو یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 08:23

خدا رو شکر که چیز مهمی نبود
ولی خیلی مطلبت منو به فکر انداخت
حتما اولین فرصت به پزشک مراجعه میکنم
یه دنیا ممنون

آره خدا رو شکر.
متاسفانه ما همیشه بیماری های خیلی شایع رو پیگیرش هستیم درحالی که چون این بیماری رو خیلی بهش فکر نکردیم اطلاع چندانی ازش نداریم اما خیلی شایع هست . و البته بر عکس سرطان سینه قابل پیشگیری

سمانه دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 20:51 http://weroniika.blogfa.com/

سلام عزیزم
ممنون که اومدی وبم
خیلی خوشحالم کردی
الحمدالله که بالاخره بعد از 4 ماه نتیجه خوبی گرفتی
از مطلبت استفاده کردم و آویزه گوشم می کنم

سلام سمانه ی نازنین.
به خونه ی من خوش آمدی
اره تازه دیشب خواب راحتی رفتم بعد از چند ماه.
انشاالله جواب آزمایش شما هم خوب هست و جای نگرانی نیست

ریحانه دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 07:31 http://6962576.blogsky.com

سلام دوستم ادرس وبم عوض شد بهم سر بزن گلم
ممنون به خاطر راهنمایهات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد