ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

ماه نیمروز

دختری هستم از ماه. با هزاران عشق و آرزو و رویاهایی بلند.

کارت پارک های بدون پارک بان!

سلام

هفته ی پیش که  مامی جان رو برده بودم دکتر که جواب پاتولوژی رو بعد از عمل به دکتر نشون بدن  مامی جان رو پیاده کردم و رفتم به دنبال جای پارک.

جدیدا توی خیلی از خیابون ها پارک بان ها رو برداشتن و دستگاه گذاشتن ( عین خارج!!) با این تفاوت که خارج میتونی با کارت اعتباری یا پول نقد به دستگاه پول بدی برای جای پارک اینجا باید حتما کارت مخصوص داشت. این کارت میتونه حتی کارت مترو یا بی آر تی هم باشه که من هیچ کدوم رو ندارم. 

داشتم این پا آن پا میکردم که ببینم چیکار کنم دیدیم یکی ایستاده دم دستگاه. گفتم ببخشید من چطوری باید این رو شارژ کنم؟

گفت با کارت مترو یا اتوبوس یا کارت مخصوص خودش. گفتم خوب من هیچ  کدوم رو ندارم دیدم نوشته کارت رو از دکه های روزنامه فروشی میتونید بخرید. ازش پرسیدم اینجا کجا دکه هست و سمت چپ رو نگاه کردم و چیزی ندیدم. بلافاصله اون اقا گفت من میتونم برات شارژ کنم. 

گفتم ممنون میشم پس من هزینه رو نقدا حساب میکنم. برای دو ساعت چقدر باید تقدیم کنم؟

گفت ۲۰۰۰ تومن! کمی تعجب کردم اما بدون مکس دادم . خواستم بمونم تا شارژ کنه گفت شما بفرمایید من شارژ میکنم .

منم رفتم دیگه. 

توی مطب خیلی گرم بود. چون مطب زنان هم بود و پر بود از خانم های حامله نمیشد پنجره باز کرد که مبادا یکی از اون خانم ها سرما بخوره. 

خلاصه بعد از ۱۰ دقیقه که نفسم تنگ شد زدم بیرون. خواستم برم سوار ماشین بشم گفتم بذار مجله ای چیزی بگیرم یا دفتری برای یادداشت که چند موردی که برای وبلاگ به نظرم جالب بود رو بنویسم.  

دیدم دقیقا ۳۰۰ متر بالا تر از ماشین یه کیوسک روزنامه بود که من ندیده بودم. جهت کنجکاوی از کارت های پارک سوال کردم و گفت قیمتش ۵۵۰۰ هست و قابل شارژ توی مترو هست. یکی خریدم و برگشتم.

فردا ی اون روز خودم توی همون خیابون باید میرفتم پیش دندان پزشک! وقتم ساعت ۵:۳۰ بود و من مطابق معمول زود رسیدم ساعت ۵!! 

وقتی خواستم برای دو ساعت دستگاه رو شارژ کنم دیدم نوشت مبلغ ۷۰۰ تومن!!

داشتم از تعجب شاخ در می آوردم!!

با خودم فکر کردم یعنی اون اقا دیروز فکر نمیکرد آیا من یک روز میفهمم که این کارت پارک ها چطوری هست؟ یا واقعا دو هزار تومن اینقدر ارزش داره که ادم بخاطرش دروغ بگه؟

اگر بخاطر دو هزار تومن دروغ بگیم پس چیز های مهم تر رو براش چه کار میکنیم؟

مگه دین ما حداقل به اجبار تولد از پدر و مادری مسلمان اسلام نیست؟ مگر این دین دروغ رو گناه کبیره نمیشماره؟

اگر برای یک جای پارک و کارت شارژ ۷۰۰ تومنی دروغ بگیم آیا اگر دادگاهی باشه شهادت دروغ برامون راحت تر نمیشه؟

واقعا به کجا میریم؟

۲۰۰۰ هزار تومن نه من رو میکشه نه فقیر میکنه نه اون اقا رو پولدار. اگر قیمت واقعی رو هم میگفت من همون ۲۰۰۰ تومن رو میدادم و بقیه رو هم نمیگرفتم چون خورد تر نداشتم.

اما با دروغ ارزش ها پایین میاد همین


پی نوشت:

۱- امشب عمه جانم مراسم دعایی برای بابا جون برگذار کردند. دستشون درد نکنه.

۲- مرسی از همه برای تسلیت ها 

۳- فردا به مدت یک هفته میرم اصفهان. دلم داره پر میکشه فقط حیف که زاینده رودمون آب نداره. شاید این آخرین سفرم باشه 

۴- ۲ روزه به طور عجیبی سر درد گرفتم تاحالا سابقه ی چنین سردردی رو نداشتم 

۵- نمیدونم خواننده هام کجا رفتن؟ :( روزی حداقل ۱۰۰ تا بازدید کننده داشتم الان ۳ -۴ روزه رسیده به ۵۰ نفر 

تنهام نذارید خواهش میکنم :(

6- ببخشید اگر این چند روز بهتون سر نزدم. کمی درگیر بودم. اصفهان به اندازه ی یک دنیا وقت دارم و هر روز باز روزی ۱۰ بار میام سراغتون

نظرات 11 + ارسال نظر
الین یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 02:45

من عاشق اصفهان و اون بریونی فروشی روبروی باغ چهلستونم که تو کوچه هست. اون درش که روبروش بازاز تاریخی و نقش جهان هست نه، اون یکی در. و واقعا عاشق شب های زاینده رودم وقتی آب داره. چه حالی میده. خوش به حالت.

احتمالا امروز بریون داریم حتما جات رو خالی میکنم حسابی.
زاینده رود نازنین که دیگه خشک شده :(

بانوی خانه شنبه 7 دی 1392 ساعت 14:55 http://1zojeashegh.blogfa.com

سلام بانوی ماه من. خوبی؟ چه نامردی. اینقدر از این مدل رفتارها بدم میاد که دقیقا قرمز میشم و دود از گوشام میاد بیروووون (آیکون بانوی خانه وحشتناک میشود) چه جالب کی میای اصفهان؟؟؟

=))) تصورت عالی بود
من الان اصفهانم

باران پاییزی شنبه 7 دی 1392 ساعت 09:23 http://baranpaiezi.blogsky.com

بانو جان توی رشت چند تا فروشگاه بزرگ هست که ما می ریم برای خرید. جالب اینجاست که هر کدوم از اونها قیمتهای مختلفی رو برای وسایلها دارن. بعضی اوقات فکر می کنم مگه ما توی یه مملکت زندگی نمی کنیم که قدم از قدم بر میداریم قیمتها هم متغییره. نمی دونم والا. انگاری این روز ها دیدن زشتیها برای ما شده یه عادت
1- خدا پدر جانتون رو رحمت کنه
2- آخ من 4 روز تعطیلم اینقده دوست دارم برم اصفهان. اگر اومدم حتمن یه قرار میزارم باهات بانو جان
3- خاننده ها به احتمال دانشجو هستن و الان هم وقت امتحاناته و رفتن درس بخونن. میان بعد امتحانات
روز خوش

این حرکات خیلی زشته. تهران هم همینه.
دو تا مغازه ( سوپر) با فاصله ی نسبتا کم یه شیر رو با ۳ هزار تومن تفاوت میفروشن!!
۱- مرسی عزیزم
۲- حتما خبر بده خوشحال میشم. من تا اخر هفته اصفهانم
۳- انشاالله اگر دانشجو هستند که امتحاناتشون خوب بشه

چی بگم
بعضی ها منتظر فرصتن

دریا جمعه 6 دی 1392 ساعت 18:27

سلام بانو جان... همیشه که پای خاطرات مامانم اینا میشینیم همش از مرام و منش و معرفت و صداقت اون وقتها میشنویم راستش نمیدونم ما باید واسه بچه هامون چه خاطراتی از دوره زمونه خودمون تعریف کنیم از بی صداقتی و بی مرامی و ... !!!
اصفهان خوش بگذرهههه

=)) اره واقعا ما بعدا چی تعریف کنیم؟
مرسی عزیزم

marzi جمعه 6 دی 1392 ساعت 18:22 http://rozegaremarzi.blogfa.com

متاسفانه این چیزا شدیدا وجود داره و این کوچکترین و بی ارزش ترینش بود.نمیدونی مردم کشور ما در خفا چه کارا که نمیکنن و بعدا گندش درمیاد. از اینجاش بیشتر زورم میگیره که نام خودشونو مسلمون و مومن هم میذارن و همیشه هم طلبکار آدم هستن و همه جا هم داد میزنن ما بهترینیم. برای آینده ایران نگرانم.خیلی زیاد.دوستم تو مدارس مشاوره. یه چیزایی میگه که شاخ در میاری .
بانوجون سفر خوش بگذره و سالم برگردی.

نمیدونم به کجا قراره بریم

ریحانه جمعه 6 دی 1392 ساعت 11:01 http://6962576.blogsky.com

نـــــــــــــه باورم نمیشه 2 هزار تومن به جای هفتصد تومن اخه چرا بحث پول نیست بحث حروم خوریه چه راحت مردم حروم میخورن یعنی نسل ما قدیم هم اینطور بوده که الان هم اینطوره واقعا واسه خودمون و کشورمون متاسفام
خوبه اصفهان دوست ارم برم یه سر پیش مامانم ولی وقتشو ندارم خوش بگذره گلم

فعلا که این طوری شده!
مرسی جای شما خالی

صنم جمعه 6 دی 1392 ساعت 10:51 http://daftaresanam.persianblog.ir/

سلام. بعضیا همینجوری کاسبی میکنن شاید اون آقا هربار کنار یه دستگاهه و کاسبی میکنه با ظاهر موجه که غلط انداز باشه و باورپذیر
سفر به سلامت. خوش بگذره

سلام
اینم روشی هست برای خودش
مرسی

الهام جمعه 6 دی 1392 ساعت 10:34 http://mehrparvar.blogfa.com

سلام
متاسفانه
الان به هر کدومشون هم حرفی بزنی میگن این همه کلاهبرداریهای گنده میشه صداتون درنمیاد میاین به 2000 تومنه کوچکترین گیر میدین! یکی هم نیست بگه از کجا معلوم هر کدوم از این 2000 تومنیها اگه دستشون نرسه تیلیاردی نبرن!

چه ۱۰۰ تومان چه ۱۰۰ هزار میلیارد فرقی نمیکنه
وقتی کسی راحت در این باره دروغ میگه پاش بیوفته به بقیه ی جاها هم که برسه دروغ میگه !!

نسرین.م جمعه 6 دی 1392 ساعت 10:11 http://shoroeakhar.blogfa.com

اینم یه مورد از هزاران مواردیه که ما ایرانیا رو آدمای با فرهنگی معرفی میکنه. البته فقط توسط خودمون!!!

بانو جان بلاگفای نامرد بما خبر نمیده تو آپ کردی. شاید دلیلش اینه.
مرسی خبرم دادی.
سفر خوش
بریونی بخور. هیچجا ندیدم بجز اصفهان و خیلی خوشمزه یه!

جای شما رو حتما خالی میکنم.
بریونی هرجای دیگه هم باشه فقط توی اصفهان خیلی خوشمزه هست.

آرزو جمعه 6 دی 1392 ساعت 08:59 http://omidandarezo.mihanblog.com/

اصفهان خوش بگذره عزیزم

ای بابا
توی مملکت ما نمیشه به هیچی اعتماد کرد.
خدا رو شکر همه هم اهل خدا و پیغمبر، اصن یه وضعی

مرسی عزیزم جای شما خالی
متاسفانه ببین کارمون به کجا رسیده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد